Gradul de penetrare al smartphone-urilor în România a atins 17%, comparativ cu 63% la nivelul Europei, a declarat joi vicepreședintele și șeful Display Solutions EMEA al Yahoo!, Nick Hugh, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industiriei digitale din Europa Centrală și de Est, scrie Mediafax.
„Yahoo! are peste două milioane de utilizatori de telefoane inteligente în România, care alocă aproape 13 ore pe săptămână pentru utilizarea serviciilor companiei adresate platformelor mobile”, a spus Hugh.
El a adăugat că industria online și-a schimbat radical modelul prin care se raportează la utilizatori.
„Dacă dimesniunea ecranului era criteriul cel mai important pentru reprezentanții companiilor de publicitate și utilizatori, în prezent există patru ecrane prin intermediul cărora trebuie transmis mesajul publicitar, și anume telefonul mobil, tableta, laptop-ul și calculatorul personal”, a spus reprezentantul Yahoo!
El a afirmat că Yahoo! urmărește să transmita utilizatorilor un mesaj unitar indiferent de terminalul cu ajutorul căruia aceștia accesează serviciile companiei.
Potrivit datelor autorității de reglementare în telecom (ANCOM), operatorii locali de telefonie mobilă aveau 25,5 milioane de utilizatori (abonamente și cartele valide) la finele anului 2012, în scădere cu 2,7% față de 2011.
În privința numărului de conexiuni de acces la Internet prin intermediul tehnologiilor mobile (CDMA, EDGE, EV-DO, 3G, 3G+), datele ANCOM arată că acest indicator a crescut de la 4,2 milioane în 2011 la 7,1 milioane la finele anului 2012.
Termenul smartphone definește un dispozitiv electronic care, pe lângă funcțiile obișnuite ale unui telefon mobil (apelare/primire apeluri, trimitere/primire SMS -uri, consultare agendă telefonică), poate să îndeplinească și alte functionalități similare cu cele ale unui calculator personal (navigare Internet, editare de text și imagine, mesagerie instant, accesare email).
ICEEfest, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate industiriei digitale din Europa Centrală și de Est, se desfășoară joi și vineri la București și este organizat de Thinkdigital.
La eveniment sunt peste 1.500 de participanți înregistrați pentru conferințe și seminarii.